Lansarea volumului Public
Relations : A Revolutionary Discipline, de Adela Rogojinaru (editori: Raluca Moise și Adrian Săvoiu)
Joi, 12 noiembrie 2015, Editura Tritonic vă invită
la masa rotundă prilejuită de lansarea cărţii Public Relations : A Revolutionary Discipline, de Adela
Rogojinaru (editori : Raluca Moise şi Adrian Săvoiu). Evenimentul va avea
loc începând cu ora 18.00, la Biblioteca Centrală Universitară (Foaierul Dacia,
Strada Boteanu 1).
Vor vorbi: prof.
dr. Camelia Beciu (Universitatea din Bucureşti), conf. dr. Diana Cismaru
(SNSPA), prof. dr. Ioan Pânzaru (Universitatea din Bucureşti), Bogdan Hrib
(director Editura Tritonic). Masa rotundă va fi moderată de lect. dr. Raluca
Moise (Universitatea din Bucureşti).
Parteneri: Biblioteca
Centrală Universitară, Asociaţia Română de Relaţii Publice.
***
Cartea intitulată Public Relations : A Revolutionary Discipline cuprinde
majoritatea lucrărilor susţinute de prof. dr. Adela Rogojinaru (1963-2014) în
cadrul conferinţelor internaţionale de relaţii publice. Volumul reia într-un
mod sugestiv traseul de formare a Adelei Rogojinaru, în calitatea sa de
teoretician al relaţiilor publice, cititorii putând identifica interesele
majore de cercetare ale autoarei: de la studii ce fundamentează teoretic şi metacritic
disciplina relaţiilor publice, la o istoriografie naţională a relaţiilor publice
şi analize ale proceselor şi practicilor de relaţii publice (comunicarea de
risc, comunicarea de criză, comunicarea internă, storytelling-ul).
Volumul este structurat în trei părţi. Prima parte
este intitulată „Paradigm shifts in Public Relations. Towards a Critical
Theoretical Model of Public Relations” şi include studii ce analizează şi interpretează procesele de schimbare
paradigmatică a relaţiilor publice: de la relevanţa introducerii unor noi
câmpuri ştiinţifice în definirea disciplinei şi analiza unor practici actuale
sociale (popular culture, studii
culturale şi istoria culturală), la influenţa noilor media asupra modelelor teoretice
şi practicilor dominante de relaţii publice. A doua parte a volumului prezintă
traseul dezvoltării relaţiilor publice în spaţiul românesc: de la aspectele
critice care definesc sfera publică din România ca aflându-se într-un stadiu continuu
de tranziţie şi relaţiile publice în tranziţie, la rolul relaţiilor publice în
societatea românească post-recesiune şi gestionând pieţe narcisiste. Ultima
parte a volumului prezent, intitulată „Strategic Communication: from critical
practices to legitimacy discourses”, este dedicată comunicării strategice şi cuprinde analize şi interpretări
ale metodologiilor dominante din comunicarea corporativă: responsabilitatea socială corporativă,
dimensiunea informală a comunicării interne sub impactul noilor tehnologii, storytelling-ul drept instrument de branding corporativ.
Teoretician şi specialist reputat în relaţii publice
la nivel naţional şi internaţional, prof. dr. Adela Rogojinaru a contribuit în
mod decisiv la fundamentarea teoretică a acestei discipline în spaţiul românesc,
prin studii publicate la edituri româneşti de profil: Relaţiile publice –
fundamente interdisciplinare,
Bucureşti, Ed. Tritonic, 2005; Comunicare şi cultură:
aplicaţii interdisciplinare, Bucureşti, Ed. Tritonic, 2006; Relaţii publice şi publicitate. Tendinţe şi
provocări, Bucureşti, Ed. Tritonic, Colecţia Comunicare/Media,
2006; (cu Arlette Bouzon), Fondements de la communication
des organisations : confrontations et dynamiques internationales ,București, Ed.
Tritonic, 2008 ; (coord. & introducere), Comunicare şi cultură
organizaţională: idei şi practici în actualitate,
București, Tritonic, 2009; (cu Sue Wolstenholme,
coord.), Current Trends in International Public
Relations, Bucharest, Ed. Tritonic, 2009. De
asemenea, contribuţiile sale la fundamentarea teoretică a disciplinei la nivel
internaţional sunt, astfel, recunoscute prin volumul ce va fi lansat, dar şi
prin alte articole şi studii apărute în publicaţii prestigioase.
O altă contribuţie esenţială a prof.
dr. Adela Rogojinaru este instituţionalizarea disciplinei relaţiilor publice
prin modelul de şcoală universitară de relaţii publice pe care l-a construit la
Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti, în calitatea sa de Director
al Departamentului de Ştiinţe ale Comunicării (2004-2014). Calitatea acestui
model este susţinută de profesionalizarea a nenumăraţi absolvenţi ai
specializării Comunicare şi Relaţii Publice, absolvenţi care, în momentul
actual, sunt specialişti reputaţi în domeniul relaţiilor publice.